Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kinematografie a federalizace Československa
Fořt, Ferdinand ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat a popsat změny v československé kinematografii vzniklé v souvislosti či následkem federalizace státu, která se uskutečnila s účinností od 1. ledna 1969 prostřednictvím Ústavního zákona č. 143/1968 Sb. o československé federaci. V úvodí části se práce zabývá politickým ovzduším roku 1968 a konkrétními kroky, jež vedly k federalizaci státu. Ve druhém a nejpodstatnějším oddíle je nastíněn postup, jakým bylo realizováno rozdělení kinematografie na federálních principech. Autor si všímá právních aktů, prostřednictvím nichž k tomuto rozdělení došlo, ekonomických aspektů rozdělení, chystaných, avšak nerealizovaných opatření a rovněž dílčích sporných otázek spojených s federalizací, jako byla míra integrace distribuce a zahraničních styků. Ve třetí části je pozornost zaměřena na federální rozdělení Svazu československých filmových a televizních umělců, který však byl vládnoucí posrpnovou mocí nedlouho poté zrušen. Závěrečná část pak představuje krátký exkurz do situace a organizačních změn (nejen) v kinematografii na počátku normalizace.
Marketingový plán sportovního klubu v neziskovém prostředí
Zeman, Lukáš ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název: Marketingový plán sportovního klubu v neziskovém prostředí Cíle: Stěžejním cílem této bakalářské práce bude vytvořit na základě sebraných a zanalyzovaných dat marketingový plán pro neziskovou sportovní organizaci TJ SK Markvartice. Vytvořený marketingový plán bude vycházet z analýzy současné situace daného klubu a zároveň využívat poznatků neziskového marketingu tak, aby bylo v letech 2020 - 2024 dosaženo stanovených klubových cílů. Metody: V naší práci jsme použili metody zúčastněného pozorování, polostrukturovaných rozhovorů, analýzy textů a dokumentů a metodu analýzy SWOT. Všechny tyto metody byly aplikovány za účelem vytvoření podrobné situační analýzy zkoumané sportovní organizace, která pomohla odhalit nejvýznamnější faktory ovlivňující zkoumaného subjektu a na základě nich stanovit marketingové cíle a strategie. Výsledky: Na základě důkladného prozkoumání cílových skupin klubu a faktorů ovlivňujících vnitřní a vnější prostředí sportovní organizace byla zvolena nejvhodnější marketingová strategie. Realizace této marketingové strategie byla provedena formou implementace souboru prioritních opatření, které byly označeny za nejvýznamnější činitele s ohledem na plnění stanovené soustavy organizačních cílů a finanční možnosti klubu. Kromě srovnání nákladů spojených s realizací...
Metodický návod pro hospodaření ve zranitelných oblastech: 2. aktualizované vydání; Certifikovaná metodika pro praxi
Klír, Jan ; Kozlovská, Lada ; Haberle, Jan ; Mühlbachová, Gabriela
Metodika popisuje aktuální opatření pro ochranu vod před znečištěním dusičnany ze zemědělských zdrojů ve zranitelných oblastech České republiky. V metodice jsou přehledně popsány jednotlivé požadavky 4. akčního programu nitrátové směrnice pro období 2016–2020, schváleného vládou ČR za účelem omezení ztrát dusíku vyplavením dusičnanů do povrchových a podzemních vod, snížení rizika eutrofizace povrchových vod i omezení přenosu dusičnanů do okolních států vodami odtékajícími z území České republiky. Cílem je tedy snížit znečištění vod dusíkatými látkami pocházejícími ze zemědělství, jež má za následek ohrožení lidského zdraví, poškození zdrojů obživy, narušení vodních ekosystémů, škody na přírodních hodnotách nebo ohrožení oprávněného používání vod. Součástí publikace jsou i odkazy na vybrané odborné publikace a související předpisy. Druhé aktualizované vydání reaguje na novelu nařízení vlády č. 262/2012 Sb., o stanovení zranitelných oblastí a akčním programu, vydanou v roce 2018 pod č. 27/2018 Sb.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kinematografie a federalizace Československa
Fořt, Ferdinand ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat a popsat změny v československé kinematografii vzniklé v souvislosti či následkem federalizace státu, která se uskutečnila s účinností od 1. ledna 1969 prostřednictvím Ústavního zákona č. 143/1968 Sb. o československé federaci. V úvodí části se práce zabývá politickým ovzduším roku 1968 a konkrétními kroky, jež vedly k federalizaci státu. Ve druhém a nejpodstatnějším oddíle je nastíněn postup, jakým bylo realizováno rozdělení kinematografie na federálních principech. Autor si všímá právních aktů, prostřednictvím nichž k tomuto rozdělení došlo, ekonomických aspektů rozdělení, chystaných, avšak nerealizovaných opatření a rovněž dílčích sporných otázek spojených s federalizací, jako byla míra integrace distribuce a zahraničních styků. Ve třetí části je pozornost zaměřena na federální rozdělení Svazu československých filmových a televizních umělců, který však byl vládnoucí posrpnovou mocí nedlouho poté zrušen. Závěrečná část pak představuje krátký exkurz do situace a organizačních změn (nejen) v kinematografii na počátku normalizace.
Právní režim chráněných území a ochranných pásem v ochraně vod
Zíbrt, Daniel ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Humlíčková, Petra (oponent)
85 ABSTRAKT Práce je zaměřena na právní režim územní ochrany vod. Voda jako složka životního prostředí hraje nepominutelnou roli v existenci života na zemi. Proto je potřeba ji chránit. K dosažení ochrany vod však nestačí chránit pouze tuto složku životního prostředí, ale je nezbytné zaměřit se i na jiné složky životního prostředí, které s touto ochranou úzce souvisejí. Cílem práce je analyzovat situaci a způsoby zajištění územní ochrany vod, zdůraznit základní druhy této ochrany a jejich shodné a odlišné znaky a podat ucelený výklad o problematice územní ochrany vod. Z těchto důvodů je práce rozčleněna do dvou částí, z nichž první se zabývá systematizací ochrany vod a vztahem ochrany vod jako celku a územní ochrany vod jako jednoho z jejích prvků. Tato část je nezbytná pro orientaci v problematice a zařazení územní ochrany vod do celého systému ochrany vod. Druhá část je pak zaměřena nejprve na způsoby vyhlašování jednotlivých druhů ochrany vod a dále pak přímo na jednotlivé druhy této ochrany. Prvním druhem územní ochrany vod jsou chráněné oblasti přirozené akumulace vod, jejichž cílem je zajistit retenční schopnost krajiny a pozitivní ovlivňování odtokových poměrů. Druhým druhem územní ochrany vod jsou ochranná pásma vodního zdroje. Jejich cílem je především ochránit zdroje pitné vody. Třetí druh územní...
Metodický návod pro hospodaření ve zranitelných oblastech
Klír, Jan ; Kozlovská, Lada ; Haberle, Jan ; Mühlbachová, Gabriela
Metodika popisuje aktuální opatření pro ochranu vod před znečištěním dusičnany ze zemědělských zdrojů ve zranitelných oblastech České republiky. V metodice jsou přehledně popsány jednotlivé požadavky 4. akčního programu nitrátové směrnice pro období 2016–2020, schváleného vládou ČR za účelem omezení ztrát dusíku vyplavením dusičnanů do povrchových a podzemních vod, snížení rizika eutrofizace povrchových vod i omezení transmise dusičnanů do okolních států vodami odtékajícími z území České republiky. Cílem je tedy snížit znečištění vod dusíkatými látkami pocházejícími ze zemědělství, jež má za následek ohrožení lidského zdraví, poškození zdrojů obživy, narušení vodních ekosystémů, škody na přírodních hodnotách nebo ohrožení oprávněného používání vod. Součástí publikace jsou i odkazy na vybrané odborné publikace a související předpisy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Reforma z roku 1968 a její vliv na celé Pražské jaro
Šenková, Jana ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent)
Abstrakt Moje bakalářská práce se zaměřuje na reformní proces zahájený v roce 1963, který vrcholí v roce 1968. Tento rok je podepsán Akční program a je zahájeno období Pražského jara. V první části budu popisovat jednotlivé kroky reformního procesu a nakonec se zaměřím na každý bod obsažený v Akčním programu. Druhá část mé práce hovoří o reakci Sovětského svazu a o jednáních, které s nimi Československo vedlo. Má práce bude zakončena částí o vojenské intervenci na Československo a o jejím vlivu na období Pražského jara a na započatý reformní proces. Na závěr: Byla příprava reforem promyšlená?
Povaha a funkce emisních povolenek v praxi
Součková, Petra ; Mikulec, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíková, Lenka (oponent)
Přestože přístup k problematice ochrany ovzduší je v různých státech EU odlišný, postupem času docházelo k formování společných právních norem. Všude na světě se také ukázalo, že regulace by měla využívat flexibilních tržních mechanismů. K regulaci a ochraně životního prostředí je potřeba využívat přímé i nepřímé nástroje. Jedním z nich je obchodování s emisními povolenkami, přičemž tvorba ceny povolenek je ponechána trhu. Hodnoty emisních limitů mají určovat přípustnou úroveň znečišťování ovzduší. Množství emisních povolenek je stanoveno v alokačních plánech jednotlivých zemí. Kromě problémů ohledně množství a obchodování emisních povolenek se vyskytují též rozdílné principy jejich zdaňování, vedoucí k odlišnému zatížení států touto regulací.
Kořeny a východiska československé ekonomické reformy v šedesátých letech 20. století
Syřišťová, Adéla ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Váňa, Daniel (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou ekonomické reformy, které neúspěšně proběhly v průběhu 60. let v Československu. Cílem práce je odpověď na otázku ? co bylo příčinou krachu těchto reforem? Úvod je zaměřen na celkový stav společnosti a národního hospodářství ČSSR před vznikem reforem a jejich dopady na celkovou situaci v zemi. Tato úvodní část podává mnoho důvodů, proč byla situace řešena prostřednictvím ekonomických reforem. Hlavní část práce se zabývá možnostmi řešení krize v hospodářství, nejprve pomocí prohlubování a utužování socialistické ideologie, posléze ekonomickými reformami, zejména tzv. ?třetí cestou? Oty Šika (1963 ? 1968). Hlavní část práce bude věnována jejímu obsahu, průběžným diskuzím o její splnitelnosti a uplatnění v praxi. Závěr obsahuje omezující podmínky reformovaných návrhů. Proč se tyto reformy nepodařilo prosadit? Jaké zájmy mohly reformy překazit? Cílem práce je tyto otázky, co nejlépe a nejpřesněji, zodpovědět.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.